onsdag 20 januari 2010

Usch och blä

Hej bloggen. Jag orkar inte ägna dig knappt en minut ens. Min dag har varit så skruvad och så krävande. Både psykiskt och fysiskt. Känner mig helt slutkörd och det enda jag ska göra nu är att borsta min tand och sen sova. Det tär verkligen att jobba mycket. Den här veckan har jag varit där 11-13 timmar per dag ungefär. IDAG kom jag ifrån hyfsat tidigt, strax före fem. Körde hemåt i sakta mak då det är töväder och slem på vägarna. Sen hemma i garaget, då inser jag att jag inte har några nyklar med mig hem. Min bilnyckel sitter ensam på en nyckelring och min lägenhetsnyckel samt jobbnyckel sitter på en annan. Störigt som faaaan! Gick upp till mitt hus och provade ringa Securitas men de svarade inte. Provade med vicevärden men han svarade inte. Provade Andreas men han svarade inte. Ringde sen till jobbet (tvätten) men de svarade inte heller. Bestämde mig då för att åka och hämta de där jäkla nycklarna, det tar ändå inte mer än 30 minuter att köra de 4,5 milen. Så jag åkte och skulle ringa till mamma för att få höra lite lugnande ord. Hon svarar inte heller. Sen provade jag tvätten igen men de svarade inte då heller.

Jag kom dit, sprang in och hämtade nycklarna och sprang ut i bilen igen. Hemma tjugo över sex. Äta, läsa en tidning, nöta lite internet. Nu är jag precis tom i hela huvudet. Så hej då tack och godnatt.

Inga kommentarer: