måndag 11 januari 2010

Rackarns skräp

Dagens i-landsproblem. Jag blev väckt av katten och kunde inte somna om. Kattskrälle. Hon tycker verkligen att det är skitkul att hoppa upp längst nere vid fotändan och nafsa mig i fötterna. Inte bita, bara nafsa. Men hennes tänder är ändå ganska stora och rejäla nu, så det känns.

Idag ska vi till banken för att styra upp vårat gemensamma ekonomiska liv. Våran plan är att vi ska lägga en summa pengar på ett visst konto och därifrån ska alla räkningar dras (förutom de personliga räkningarna, typ mitt lån). Överskottet sparas och får endast användas ifall det krisar med nåt, typ att spisen går sönder. Mest troligen kommer ingen kris utan det blir ett sparande istället, iform av en utgift i början av månaden. I slutändan, dvs våren 2011 har vi sparat ihop nog för att kunna åka till Thailand! JIHAA!

Annars har jag inget mer att tillägga. Helgen är över and ut för den här gången och jag ser fram emot nästa. Och nästa, och den efter det. Å andra sidan är det inte helt fel att få åka till jobbet heller, och den här veckan kommer nog att bli rätt bra ändå. Mattias jobbar och jag kanske får börja köra robot imorgon!

Det var en jättejättelugn helg. I fredags var vi ute på restaurang och åt gott, i lördags jobbade jag. I går satt jag mest i soffan hela dagen och försökte inta "healingmode". Det fungerade nog, för idag är jag mycket piggare. Igår var det ont i halsen, lite ont i kroppen, liiiite feber tror jag ock.

Inga kommentarer: