tisdag 5 januari 2010

Längtan!

Idag har jag inte haft så vansinnigt mycket för mig. Det jag har gjort är följande: färgat hår, städat i garderoben, diskat, suttit vid datorn, tagit hand om mina naglar samt skruvat upp en hylla i hallen. En riktigt slapp dag med andra ord. Vid ett flertal tillfällen har jag ramlat över diverse människors bilder ifrån deras utlandsresor. Och jag börjat längta! Jag längtar efter stranden, att ligga där med klarblå himmel, len havbris, kanske en bok, värme och inte för att glömma, den iskalla drycken. I Turkiet hade vi en liten bar vid stranden där det fanns kall öl och dricka i oändliga gratis mängder. Det hoppas jag på i Bulgarien också!

Häromdagen frågade jag efter Helena Rubinsteins leopardmönstrade mascara på Kicks. De hade den inte och sa att HR skulle utgå ur deras sortiment. Jag sa då att jag skulle spana vidare så att jag skulle få rätt grej. Hon svarade lite halvkyligt "De säljs inte i Skövde" (annat än på Kicks då!). Jag svarar "INTERNET", ler och tackar för mig. I bara farten gick vi sedan in på parfymerian på samma gata som Krickelin och vilka har inte den mascaran om dom? 295 kr kostade den där, och det är gaaaanska mycket tycker jag.

När jag sedan googlade prylen hittade jag den på många olika sidor, men till ungefär samma pris som på parfymaffärn. Med frakten inräknat blir det då dyrare än om jag skulle gå och köpa den här i stan. Kollade Tradera för säkerhets skull och där fanns det typ 5 exemplar med rätt låga utropspris. Nu gick en auktion ut och jag fick min stackars mascara för 115 kr!

Nu är det tack och godnatt, skit i det och sovgott. Imorgon är det wednesday!

Inga kommentarer: