söndag 24 januari 2010

Andas ut? (Långt svammelinlägg!)

Nu har jag helg! Det har varit en helt galen vecka med alldeles för många övertidstimmar. Igår jobbade jag fram till tio i sex. Åkte hem, lagade mat och satte mig i soffan ungefär klockan sju. Där satt jag och åt efterlängdat varm mat (älgskav med broccolibytta) och pendlade mellan tv:n och datorn. Sedan kommer jag ihåg att jag slog över till sexan vid åtta, då började Simpsons. Tittade, la mig ner för att klia katten och somnade sedan. Helt slut! Ungefär så har de flesta dagarna sett ut. Eller inte riktigt, men jag har varit tvungen att prioriterat föda och sömn, annars hade jag aldrig orkat!

Måste tillägga att det här är inget nån har tvingat mig till, jag väljer precis själv hur och när jag ska jobba vilket är jätteskönt. Men det har blivit lite mer än vad jag trodde från början, och nu i och med att jag är en robotförare av högsta grad kan jag inte lämna allt bara sådär. Och igår, jag var helt enkelt tvungen att stanna nog länge för att ställa in en annan maskin så den skulle fungera tills idag, då en tjej skulle komma in och jobba extra.

Allt det här får mig att tänka på hur tjänstemännen på jobbet har det. De har inte något vanligt 7-16 jobb, utan är anställda för att lösa ett problem som får ta den tid det tar. Vissa dagar stannar de långt in på kvällen, och min chef går aldrig hem före klockan sex, oftast senare. Nu i och med att våran avdelningsansvarige har brytit foten har jag automatiskt fått den rollen, så de senaste veckorna har allt ansvar legat på mig. Emellanåt har det varit jätteroligt och jag har lärt mig MASSOR! Andra dagar har jag totalt tappat tilltron till vissa människor och bara blivit förbannad. Nu har det varit väldigt mycket att göra, mer än i vanliga fall. Men överlag gillar jag att vara den som tar lite mer ansvar. Det blir så jäkla mycket roligare då, och givande!

Nu har vi söndag och den sista dagen före löning! Imorgon blir jag en medelrik man på medelsvenssons sätt. Jag ska betala några räkningar, föra över pengar till vårat nya hushållskonto och köpa snus. Sen funderar jag fanimej på att ha en nospendingmonth. Inte vara stenhård på det, om jag vill köpa nåt ska jag göra det, men iaf försöka undvika många halvdumma impulsköp. Ett säkert kort är att inte ens gå ut på stan. Hmmmmm!

Inga kommentarer: