onsdag 8 april 2009

Tissefräs på en feminist?

Den här rubriken är med för tredje gången tror jag?! Någon (möjligtvis Johanna?) har bloggat på min dator och använt den, och jag blir alltid lika whaaat när den dyker upp om jag börjar skriva nåt på T. Mwaha!

Picknicken var alla tiders! Vi åkte upp på Billingen och knatade ner till sjön. Till slut hamnade vi ute på en brygga och då isen låg kvar kändes det precis som att vi satt mitt på isen. Det var myspys med grillat och potatissallad och ost och tomater och bröd och vindruvor och kaffe och solen i ögonen men inte spilld mjölk överallt. En vanlig tisdag blev något utöver de normala rutinerna för en sådan slags dag. Värt att tillägga är att när han kommer för att hämta mig på förmiddagen får jag en grej av han också. Han sa att han hade ju kunnat köpa en blomma, men jag fick nåt som gjorde mig ännu gladare, både nu och på sikt; ett fiskespö!

Jobbet var däremot ångestladdat som aldrig förr. Me don´t like. Nån måste styra upp det här och även om jag vill har jag ej möjlighet.

Idag: byta däck, städa och njuta av en fin dagen före sista dagen.

Inga kommentarer: